Jump Starters - BOOSTER

Kā izvēlēties auto palaišanas ierīci (Jump starter)?

Saturs

Satikt ziemas rītu ar izlādētu automašīnas akumulatoru, nav patīkama pieredze, un daudziem autovadītājiem vienmēr līdzi ir palaišanas vadu komplekts, lai ar garām braucoša auto entuziasta palīdzību iedarbināt auto. Bet palaišanas vadi var palīdzēt ne vienmēr, un evakuatora izsaukšana var maksāt krietnu naudas summu. Tāpēc šodien ir daudz praktiskāks risinājums izlādētu akumulatoru problēmas risināšanā – kompaktas palaišanas ierīcas, jeb “jump starter”. Lielākajai daļai palaidēju ir viena vai vairāku veidu izvades pieslēgvietas, tāpēc var izmantot ierīces jaudu, lai uzlādētu jebkuru elektroiekārtu, nepievienojot to transportlīdzekļa 12 V strāvas avotam. Situācija var klūt tiešām nopietna, kad ar izlādētu akumulatoru un izlādētu tālruni, nav iespējas saņemt palīdzību. Šāda palaišanas iekārtu daudzfunkcionalitāte, padara tos par ļoti lietdarīgu aksesuāru.

Kam jāpievērš uzmanība, izvēloties palaišanas ierīci:

Pati pirmā lieta, kas jānosaka, ir spriedze. Palaišanas ierīces vai lādētāja nominālajam izejas spriegumam jāatbilst transportlīdzekļa akumulatora spriegumam. Vienmēr 12 V būs vieglajai automašīnai un 24 V kravas automašīnai.

Starta strāva. Lielākā daļa ražotāji norāda maksimālo strāvu (PEAK) kā pamat tehnisko raksturojumu, pēc kura jāizvēlās ierīci. Bet maksimālā strāva (Peak Amp), ir strava ko ierīce var nodrošināt ļoti īslaicīgi, ne ilgāk kā pussekundi. Jūs nevarat uz to paļauties: šajā režīmā spriegums samazinās līdz aptuveni 5 V, un ar to nepietiek, lai iedarbinātu motoru. Faktiski svarīgs ir vēl viens rādītājs – nominālā palaišanas strāva, ko ierīce var nodrošināt 3-5 sekundes pie sprieguma vismaz 10 V. Ja ražotājs šo parametru nenorāda, to ir viegli aprēķināt: nominālā palaišanas strāva, būs aptuveni puse no maksimālās strāvas.

Ierīces akumulatora ietilpība (mAh vai Ah). Šo vērtību nevajadzētu tieši salīdzināt ar automašīnas akumulatora jaudu. Starteru kapacitāte ir norādīta nominālajam elementa spriegumam 3,7 V, bet automašīnas akumulatora kapacitāte ir norādīta spriegumam 12 V. Jo lielāka ir startera akumulatora kapacitāte, jo nepārtrauktākus palaišanas ciklus var veikt. .

Aizsardzība. Mūsdienu elektroniskai ierīcēj jābūt maksimāli drošai izmantošanā. Tāpēc palaišanas ierīcej jābūt ar sekojošām drošības sistēmām, piemēram: aizsardzība pret dzirksteļošanu pret pārstrāvu, īssavienojumu, pārslodzi, pārspriegumu un pārlādēšanu. Bieži vien ražotājs ierīcei pievieno viedos palaišanas vadus ar aizsardzību pret apgrieztās polaritātes savienojumiem.

Aprīkojums. Papildus palaišanas vadiem komplektā var būt viedtālruņu, klēpjdatoru, planšetdatoru un citu digitālo iekārtu adapteri un pieslēgšanas vadi. Dažiem modeļiem var būt vairākas USB izejas. Tāpat augstas kvalitātes produktus var būt aprīkoti ar aizsargmaciņiem, koferiem un somām.

Funkcionalitāte. Papildus galvenajam mērķim nodrošināt ātru automašīnas akumulatora enerģijas avotu, lielākā daļa pārnēsājamo palaidēju darbojas arī kā Power Bank ierīces. Šī lietderīga funkcija sniedz iespēju uzlādēt dažādas elektro iekārtas, tās var būt viedtālruņi, planšetdatori, digitālie pulksteņi un daudz kas cits. Šeit ļoti svarīgs rādītājs būs USB porta jaudas norāde (2.0 3.0), no tā būs atkarīgs ierīču uzlādes ātrums. Viedtālruņiem ar Qi Powerbank tehnoloģiju ir sākuma modeļi ar bezvadu uzlādi.

Ko darīt, ja Jums ir vairākas automašīnas ar dažādiem dzinējiem?

Ja jums ir vairākas automašīnas ar dažāda izmēra dzinējiem (2L, 2,5L, 3L, 4L utt.) un kas darbojas ar dažāda veida degvielu, vai jums būs nepieciešami atsevišķi palaidēji?Atbilde ir nepārprotama – NĒ. Jums vienkārši jāizvēlas palaidējs ar maksimāli nepieciešamiemu strāvās jaudu vai nominālo starta strāvu. Tādā veidā, ja jūsu automašīnas akumulators ir pilnībā izlādējies, starterim būs pietiekami daudz uzlādes, lai iedarbinātu automašīnu.

Ir vērts atcerēties, ka ikreiz, kad izmantojat palaidēju, tas nodrošina tikai akumulatora iedarbināšanai nepieciešamo jaudu. Tādā veidā, pat ja esošā palaidēja maksimālā jauda ir 2000 ampēri un Jūs darbināt akumulatoru ar nominālo starta jaudu 600 ampēri, transportlīdzekļa elektriskās sistēmas pārslodzes nebūs.

CA (Cranking Amps) un Cold Cranking Amps (CCA) vērtības:

Akumulatora iedarbināšanas ampēri (CA) ir enerģijas daudzums, ko akumulators var piegādāt 30 sekundes 0°C (32°F), lai iedarbinātu transportlīdzekli. Tā patiešām ir jauda, ​​kas nepieciešama, lai iedarbinātu dzinēju jebkuros laikapstākļos, izņemot ziemu.

Tāpēc galvenais vissvarīgākais rādītājs, kam jāpievērš uzmanība, ir akumulatora aukstās iedarbināšanas ampēri (CCA), kas ir ampēru skaits, ko akumulators spēj nodrošināt 30 sekundes pie -18°C (0°F), nenoslīdot zem 7 ,2 V. . Parasti abi šie indikatori ir jānorāda uz automašīnā ievietotā akumulatora. Parasti CCA vērtība ir par 25% zemāka nekā CA vērtība.

Cranking Amps un Cold Cranking Amps ir zinātniski rādītāji, kurus var izmērīt un pārbaudīt. Protams, maksimālais ampērs (Peak Amp) var būt labs produkta jaudas rādītājs, taču vispirms ir jāņem vērā iedarbināšanas ampēru (CA), vai aukstās palaišanas ampēru (CCA) rādītājus. Pieņemta arī citi akumulatora starta jaudas apzīmējumi, kas nozīmē identiskus parametrus: EN, SAE, IEC, DIN, JIS.

Kādos gadījumos palaidējs var palīdzēt iedarbināt dzinēju:

Auto stāvēja ilgu laiku bez darbināšanas, šādā gadījumā var notikt akumulatora-pašizlāde. Protams, ka darba spējīgam akumulatoram, pašizlāde nenotiks vienas nakts laikā, taču nedēļas laikā problēmas ar jaudas zudumu var novest pie manāmiem iztukšojumiem, kas neļauj dzinējam iedarbināties.

Sals iestājās vai pēc ilgstoša karstuma temperatūra strauji pazeminājās līdz mīnusam, un akumulators jau bija daļēji izlādējies. Šādos apstākļos jaudas kritums ievērojami paātrinās, tāpēc pat nakts laikā izlādes vērtība var izrādīties kritiska, un no rīta automašīnu iedarbināt nebūs iespējams.

Mašīna tika atstāta ar ieslēgtām gabarīt gaismām. Ja dzinējs nedarbojas, elektriskā sistēma patērē akumulatora jaudu. Jo ilgāk automašīna stāv, jo lielāka iespēja, ka dzinēju nevarēs iedarbināt.

Auto īpašnieks ir uzstādījis daudz papildu ierīču, kas maksimāli noslogo elektrosistēmu. Ja transportlīdzeklis no ražotnes nebija aprīkots ar apsildāmiem sēdekļiem, signalizāciju un citām ērtām funkcijām, akumulators bieži izlādēsies, kas laika gaitā neļaus dzinējam iedarbināties normālā režīmā.